یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sat 18 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
بنادر و سواحل دوشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۱:۳۰:۴۱

افزایش 23 درصدی درآمد عمومی گمرک آستارا

باشگاه خبری فراساحل: بر اساس آخرین آمار اخذ شده، در آمد عمومی اداره کل گمرک آستارا در یک ماهه سال جاری مبلغ 16 میلیارد و 420 میلیون ریال بوده است که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل 23 درصد افزایش داشته است. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از مانا، مدیر کل گمرک آستارا در گفتگو با خبرنگار مانا تصریح کرد: طی یک ماهه سال 96 مقدار 24هزار تن کالا به ارزش 14میلیون دلار از گمرک آستارا به خارج کشور صادر شده است. رسول امیدی افزود: بر اساس برآورده‌‌های صورت گرفته این میزان صادرات انجام شده از لحاظ ارزشی 30 درصد افزایش داشته است.

وی خاطرنشان ساخت: عمده کالاهای صادره شامل محصولات کشاورزی، مواد غذایی، سیمان، گچ، شوینده‌‌ها، محصولات شیمیایی، پارچه، صنایع دستی، فرش وموکت، البسه، کیف وکفش، مصالح ساختمانی و پلاستیکی، محصولات معدنی و فلزی بوده است. وی اذعان داشت: این محصولات در مدت مذکور از مقصد گمرک آستارا به کشور‌‌های آذربایجان، گرجستان و روسیه صادر شده است. این مقام مسئول در استان گیلان بیان کرد: همچنین طی مدت یاد شده مقدار هفت تن کالا به ارزش 166هزار دلار در قالب تجارت چمدانی از طریق گمرک آستارا به خارج از کشور صادر شده است . به گفته امیدی، عمده کالاهای صادرات چمدانی شامل مواد غذایی ، مواد پلاستیکی ، محصولات کشاورزی به کشور جمهوری آذربایجان صادر شده است.

مدیر کل گمرک آستارا تاکید کرد: همچنین طی مدت مذکور 12 هزار تن کالا به ارزش 6میلیون دلار از مبدا گمرک آستارا وارد کشور شده است. وی اظهار داشت: عمده کالاهای وارده شامل مواد شیمیایی ، چوب ، آهن آلات و ماشین آلات ولوازم برقی بوده که از کشور‌‌های روسیه ، گرجستان و آذربایجان وارد کشور شده است . وی خاطرنشان ساخت: همچنین در همین مدت، پنج هزار تن کالا به ارزش 8 میلیون دلار از طریق گمرک آستارا ترانزیت شده است که این میزان ترانزیت خارجی ورودی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از لحاظ وزن 115 درصد افزایش و از حیث ارزش پنج درصد افزایش داشته است .

امیدی اضافه کرد: عمده کالاهای ترانزیت ورودی لوازم چوب ، فراوده‌‌های نفتی ، پنبه، الیاف مصنوعی، شمش آهن، مس، پشم شیشه و ورق آهن بوده است که از کشورهای آذربایجان، روسیه، گرجستان، اکراین به مقصد کشورهای ترکیه، عراق، امارت متحده ترانزیت شده است. این مقام مسئول در استان گیلان یادآور شد: همچنین طی مدت مذکور مقدار 18 هزار تن کالا به ارزش 78میلیون دلار از طریق گمرک آستارا ترانزیت خارجی شده است. وی بیان داشت: این میزان ترانزیت خارجی از لحاظ وزن 48درصد و از حیث ارزش99درصد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با افزایش همراه بوده است.

امیدی گفت: عمده کالاهای ترانزیت خارجی شامل لوازم برقی، خودروی سواری، مبلمان، ماشین آلات، لوازم بهداشتی، مصالح ساختمانی، گچ، سیمان، ظروف شیشه ای، البسه، مواد شیمیایی، محصولات کشاورزی بوده که از قاره‌‌های مختلف به کشور آذربایجان، روسیه، گرجستان، اکراین ترانزیت شده است. مدیر کل گمرک آستارا بیان داشت: علاوه بر این در همین مدت 71هزار مسافر از طریق مرز گمرک آستارا تردد کرده اند که نسبت به مدت مشابه سال قبل مسافرین خروجی 16 درصد افزایش و مسافرین ورودی32 درصد افزایش داشته است. وی اذعان کرد: بر اساس آخرین آمار اخذ شده، در آمد عمومی اداره کل گمرک آستارا دریک ماهه سال جاری مبلغ 16 میلیارد و 420 میلیون ریال بوده است که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل 23 درصد افزایش داشته است.



  کد خبر : 3576
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :